Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nowy nabytek: luz łańcucha, ukręcony gwint itp.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] Nowy nabytek: luz łańcucha, ukręcony gwint itp.

    Jestem nowy nie wiem co to powitalnia więc sory kupiłem tą Tereskę http://allegro.pl/yamaha-super-tener...205223760.html

    Od piątku do niedzieli 510 km oleju nie ubyło nic nie cieknie ale obluzowała się dźwignia zmiany biegów dzisiaj zajrzałem i okazało się że zerwany jest gwint w korpusie bo ta śruba jest wkręcon na jakieś 5 mm jak to naprawić

    Jaki powinien być luz na łańcuch napędowym bo mam wrażenie że jest ciut za luźny i co ile powinno się go smarować przy jeździe tylko po asfalcie, tylny zacisk jest chyba zapieczony bo słabo działa, światła świecą dwa na raz i przy mijankach i przy drogowych ale słabe są strasznie te banieczki więc przez zimę zmienię na h4 (jakieś sugestie jak to zrobić)


    To ile masz lat, że nie wiesz co to jest powitalnia? Tu: http://xtzclub.pl/ - jak byk na głównej stronie masz dział powitalnia.
    Nie pisz posta pod postem, chyba że sprawy są oddalone od siebie w czasie.

    LukaSS
    Ostatnio edytowany przez LukaSS; 4.

    #2
    Zapraszam do powitalni.

    Która śruba w korpusie? Masz ich tam kilka.

    Na pozostałe pytania masz odpowiedz w dziale: http://xtzclub.pl/search.php
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #3
      Jak zapodasz kilka fotek tego miejsca gdzie masz urwany gwint to będzie łatwiej coś powiedzieć,pewnie zdjąłeś osłonę zmieniacza biegów i zobaczyłeś dźwignię kręcącą wałkiem przesuwek, innych korpusów tam nie ma z tego co ja wiem.
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Kolego LukaSS lat mam tyle ile trzeba. Po prostu nie interesowało mnie to bo do tej pory tylko czytałem jakie problemy spotkają mnie w trakcie eksploatacji.I na co zwracać uwagę aby nie wpakować się na minę. Prosiłem też o wyrozumiałość. A śruba o którą mi chodzi to ta którą przykręcona jest nożna dźwignia zmiany biegów.

        Komentarz


          #5
          Rozwierć otwór i przegwintuj i po sprawie,ale może wystarczy rozpiłować szczelinę w dżwigni ,wtedy można mocniej dokręcić ,jeżeli gwint jest dobry
          Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
          Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

          Komentarz


            #6
            Jeśli mówisz o osi obrotu dźwigni to sprawa nie wygląda za ciekawie, możesz coś kombinować z redukcją albo podjechać do warsztatu co ma wkładki gwintowane helli coil czy coś takiego i powinno dać się naprawić. Można spróbować wkleić to na jakiś klej ale to potem będzie trudne do wymontowania.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Jeśli rozwiercić i przegwintować to też dotoczyć nową śrubę (oś) na większy wymiar gwintu jak rozumiem. Gwint na tej śrubie (osi) jest bardzo dobry, zerwany jest w korpusie. Podejrzewam że to jakiś stop z aluminium jest to dosyć miękkie w porównaniu z twardością materiału z którego wykonano oś obrotu (śrubę).

              Komentarz


                #8
                Masz racje kartery są z aluminium dlatego już jak rozwiercać można zrobić redukcję z lewym gwintem i wkręcić żeby nie psuć oryginalnej osi, dlatego pomyślałem o wkładce heil.
                Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  Znalazłem warsztat w Olsztynie który naprawia gwinty metodą helli coil. Człowiek powiedział że koszt zaczyna się od 150 zeta i trwa kilka godzin????

                  Komentarz


                    #10
                    No nikt nie mówił ze to będzie tanio
                    To jest jedna z mniej inwazyjnych metod i mniej wprawne oko nawet nie zauważy różnicy. Ja uważam że dać może po targu 100zł za taką usługę i mieć wszystko dobrze zrobione to nie duża kwota, zawsze to lepiej wygląda niż jakieś klejenie albo domowe rozwiercanie gwintu i potem klejenie na poxipol albo temu pochodne siuwaksy

                    Ja w ten sposób w junaku naprawiałem tulejkę na świecę i gość wziął za usługę 40zł wiec chyba ta kwota 150 to trochę przesadzona i może podyktowana myślą że pół motoru trzeba by rozebrać żeby wkręcić tę tulejkę. Cała operacja trwała może 10min a w tym 5 min mi wytłumaczył dokładnie jak to działa
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      A co naciągiem łańcuch napędowego jaki powinien być luz przy nie załadowanym moto i co ile powinno się go smarować

                      Komentarz


                        #12
                        Tu masz temat łańcucha


                        Naprawdę paluszek nie odpadnie gdy kliknie się:
                        sigpic

                        Komentarz

                        Pracuję...
                        X