Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Regulacja gaźnika c.d.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Regulacja gaźnika c.d.

    Witam. Po zlikwidowaniu luzów na ośce i gruntownym przeczyszczeniu gaźnika, ustawieniu przepustnic i poziomu paliwa na pływaku (wg. serwisówki) drażni mnie jeszcze jeden problem.
    Mianowicie nagrzewają mi się kolektory wydechowe(są lekko czerwone) na odcinku max 10cm od cylindra jak przytrzymam silnik na wysokich obrotach (4500-500obr/min), na wolnych nie zauważam ale wydech emituje dosyć dużo ciepła. Śruba regulacji mieszanki wykręcona na ok 3 obr i czasami słychać jak by strzelał przy schodzeniu z obrotów(poniżej 3000obr/min).
    Sprawdzałem ustawienie iglic i na obydwóch jest na 3 ząbku od dołu - czyli na środku, nie znalazłem danych dotyczących tych regulacji w serwisówce i nie wiem czy są takie jak powinny być?!

    Zastanawiam się teraz ja wyregulować mieszankę - czego za dużo a czego za mało, nie sprawdzałem koloru świecy bo nie mam gdzie nagrzać silnika(warunki na drogach). Czy jest jakiś inny sposób żeby to poprawnie ustawić?

    Pozdrawiam!

    #2
    Mam nadzieję, że rozrząd masz dobrze ustawiony?
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #3
      mieszanka nie jest czasem zbyt bogata, sprawdz kolor świec
      Gdy wokół Ciebie trzęsie się ziemia, bądź pewien jestm obok nie peniaj

      Komentarz


        #4
        Rozrząd na 95% dobrze ustawiony... zamierzam jeszcze zobaczyć do zaworów wiec sprawdzę ustawienie rozrządu

        ...no tak tylko jak wcześniej wspomniałem nie ma warunków do jazdy aby rozgrzać świece a na grzanie na postoju nie chyba nie pokaże co jest nie tak?!

        Oglądałem na forum filmik z 750 jak pracowała z wykręconymi kolektorami, "było widać" jak się dopala mieszanka... jest to jakiś sposób na regulacje gaźnika??

        Komentarz


          #5
          Zapomnij.
          Autor tego filmu czy własciciel motocykla nie ma pojęcia o regulacji a tym bardziej o pracy silnika.
          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

          Komentarz


            #6
            hmmm, to są jeszcze jakieś inne "domowe" sposoby pomijając kolor świecy i świecę colortune??

            Komentarz


              #7
              Czy domowe to nie wiem. Mógłbyś ustawić mieszankę megadokladnie mając do dyspozycji sondę lambda - ta trzeba umieścić gdzieś w kolektorze ale to się wiąże co najmniej z wspawaniem pierścienia z gwintem w rurę. Niemniej mając coś takiego wystarczy tak ustawić gaźnik aby napięcie które powstaje w sondzie zawieralo sie gdzies posrodku przedziału 0,1V - 0,9V http://www.ngkntk.pl/Zasada_dzialani...da.1343.0.html http://www.wega.net.pl/pomoc/SondyLa...ndyLambda.html

              pozdro
              Ostatnio edytowany przez Krzsiek; 62.

              Komentarz


                #8
                Poczekaj na wiosnę aż się przejedziesz itd. Wtedy zobaczysz czy wszystko jest w porządku. Silnik musi pracować pod obciazeniem, a nie na luzie.
                --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                Komentarz


                  #9
                  Ja obstawiam zawory. Jeżeli gaźnik jest wyregulowany to pozostaje regulacja zaworków właśnie, wiem bo przerabiałem to samo, ustaw zawory, dużo roboty nie ma, a będziesz miał pewnośÄ‡ na postoju nawet gdy wskazówka wychyla się nadmiernie na prawo kolektor nie powinien być czerwony..

                  Komentarz


                    #10
                    Czy gaźnik jest wyregulowany pewności nie mam, wszystko ustawione tak jak wyżej pisałem.

                    Pomysł z ustawieniem mieszanki za pomocą sądy lambda zbyt piękny by mógł być prawdziwy... w stronach, które podałeś wspomniane jest coś o oscyloskopie więc zwykłym miernikiem ciężko to zrobić, możę się myle...

                    Zawory posprawdzam przy najbliższej możliwej okazji...

                    Dzięki

                    Komentarz


                      #11
                      Oscyloskop nie wiem po co niby miałby być tam potrzebny. Może jak sprawdzasz w aucie wtrysk to wtedy z racji sposobu pracy mógłbyś obserwować wahania napięcia w czasie. A tak przy stałej dawce paliwa jest ustalona proporcja i tyle.

                      "W wypadku ubogiego stosunku paliwa do powietrza wytwarza się niskie napięcie. Jeśli stosunek ten jest bogaty, napięcie będzie wysokie.
                      Charakterystyczny skok napięcia ma miejsce dla stosunku paliwa do powietrza wynoszącym 1:14,5. Stosunek ten może być również charakteryzowany za pomocą współczynnika nadmiaru powietrza (λ = 1 odpowiada stosunkowi paliwa do powietrza 1: 14,5, co oznacza, że wówczas spalanie jest kompletne)"

                      Napięcie ma być w okolicach 0,5V. Czyli w zasadzie w granicach 0,3 - 0,7V jak z wykresu wynika.
                      sonda1a.jpg

                      Oczywiście musi być granica pomiędzy spalinami w rurze a powietrzem z zewnątrz, wiec opcja przytykania tego do wylotu nie zadziała. Sonda musi być w rurę szczelnie wkręcona.
                      Ostatnio edytowany przez Krzsiek; 62.

                      Komentarz


                        #12
                        A jeśli by poszukać na alledrogo sondy od nowych motocykli z wtryskiem no v-strom albo varadero, dużo tego ostatnio na części rozebrali, ciekawe jaki tam jest gwint i czy można by wykonać przejściówke do zamocowania jej do kolektorów w st.
                        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                        sigpic

                        Komentarz


                          #13
                          Wystarczy podłączyć analizator spalin i wszystko będzie jasne. Czerwony kolektor oznacza zbyt ubogą mieszankę. Znaczy to tyle, że trzeba wkręcić śrubkę regulacji składu mieszanki i poobserwować rurę.

                          Komentarz


                            #14
                            analizator spalin to dobry sposób! ważne żeby układ wydechowy był szczelny!

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez Krzsiek Zobacz posta
                              Oscyloskop nie wiem po co niby miałby być tam potrzebny. Może jak sprawdzasz w aucie wtrysk to wtedy z racji sposobu pracy mógłbyś obserwować wahania napięcia w czasie. A tak przy stałej dawce paliwa jest ustalona proporcja i tyle.

                              "W wypadku ubogiego stosunku paliwa do powietrza wytwarza się niskie napięcie. Jeśli stosunek ten jest bogaty, napięcie będzie wysokie.
                              Charakterystyczny skok napięcia ma miejsce dla stosunku paliwa do powietrza wynoszącym 1:14,5. Stosunek ten może być również charakteryzowany za pomocą współczynnika nadmiaru powietrza (λ = 1 odpowiada stosunkowi paliwa do powietrza 1: 14,5, co oznacza, że wówczas spalanie jest kompletne)"

                              Napięcie ma być w okolicach 0,5V. Czyli w zasadzie w granicach 0,3 - 0,7V jak z wykresu wynika.
                              [ATTACH]348[/ATTACH]

                              Oczywiście musi być granica pomiędzy spalinami w rurze a powietrzem z zewnątrz, wiec opcja przytykania tego do wylotu nie zadziała. Sonda musi być w rurę szczelnie wkręcona.
                              są sondy 1 voltowe , 5 voltowe i takie które pracują w układzie odwróconym !!! dawniej większość sond była jedno przewodowa zakres pracy jakieś 0,3 -0,8 , teraz częściej spotyka się sondy z podgrzewaniem! (4 przewody)

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X