Szukałem jakiejś metody umożliwiającej poprawne ustawienie składu mieszanki w gaźniku. Oczywiście jest manual i ilość obrotów śrubki, ale jaka jest pewność czy te np 2 obroty przy posiadanym gaźniku i jego zużyciu jest tym o co chodzi?
Dla bardziej dociekliwych wyjściem może być Colortune. Coś takiego dzięki czemu można ustawić skład mieszanki szybko i skutecznie, a jednocześnie na oko.
W skrócie jest to specjalna świeca diagnostyczna w której porcelana zastąpiona jest szkłem. Umożliwia to zajrzenie w silnik podczas jego pracy a dzięki temu to już prosta droga do wyregulowania gaźników.
Zasada jest prosta. Silnik pracuje, obserwujemy barwę płomienia i posiłkując się instrukcją regulujemy. Silnik musi być rozgrzany.
Płomień żółty - mieszanka bogata, czyli mało tlenu, dużo paliwa, płomień kopci, świeca czarna.
Płomień niebieski - mieszanka uboga, mało paliwa, mało kopcenia, dużo ciepła i wypalanie zaworów.
Bardziej szczegółowy opis:
http://www.gadgetjq.com/ctune.htm
Po Polsku by google http://translate.google.com/translat...e=windows-1252
Tak to wygląda na żywo:
W zestawie jest świeca, jak i wziernik z lusterkiem do silników w których świeca jest zagłębiona w gnieździe czyli tak jak w ST.
ColortuneBlueFlame.JPGcolor_tune.jpgColortune.jpg
Czy to mam? Nie, choć zastanawiam się czy sobie tego nie sprawić. Metoda wydaje mi się prosta i o wiele mniej upierdliwa niż kilkukrotne ustawianie gaźnika i kontrola świec. Tutaj wystarczy tylko wkręcić świece i i widać to co ma być widać od razu.
Co do cen tego patentu, w Polsce są od czapy, choć nic nie stoi na przeszkodzie żeby kupić to na eBayu w Anglii. Wtedy z przesyłką wyniesie wszystko około 170zl.
Świeca w XT, XTZ i ST NGK DPR8EA-9 na gwint o średnicy 12mm
http://shop.ebay.pl...
Producent http://www.gunson.co.uk/tools.aspx?cat=673
pozdro
ps
Mam tez inny patent który mógłby zadziałać przy ustawianiu mieszanki, ale jest to metoda inwazyjna i wymaga malej przeróbki sprzętu. Choć sama jest dokładniejsza i mniej kosztowna.
Dla bardziej dociekliwych wyjściem może być Colortune. Coś takiego dzięki czemu można ustawić skład mieszanki szybko i skutecznie, a jednocześnie na oko.
W skrócie jest to specjalna świeca diagnostyczna w której porcelana zastąpiona jest szkłem. Umożliwia to zajrzenie w silnik podczas jego pracy a dzięki temu to już prosta droga do wyregulowania gaźników.
Zasada jest prosta. Silnik pracuje, obserwujemy barwę płomienia i posiłkując się instrukcją regulujemy. Silnik musi być rozgrzany.
Płomień żółty - mieszanka bogata, czyli mało tlenu, dużo paliwa, płomień kopci, świeca czarna.
Płomień niebieski - mieszanka uboga, mało paliwa, mało kopcenia, dużo ciepła i wypalanie zaworów.
Bardziej szczegółowy opis:
http://www.gadgetjq.com/ctune.htm
Po Polsku by google http://translate.google.com/translat...e=windows-1252
Tak to wygląda na żywo:
W zestawie jest świeca, jak i wziernik z lusterkiem do silników w których świeca jest zagłębiona w gnieździe czyli tak jak w ST.
ColortuneBlueFlame.JPGcolor_tune.jpgColortune.jpg
Czy to mam? Nie, choć zastanawiam się czy sobie tego nie sprawić. Metoda wydaje mi się prosta i o wiele mniej upierdliwa niż kilkukrotne ustawianie gaźnika i kontrola świec. Tutaj wystarczy tylko wkręcić świece i i widać to co ma być widać od razu.
Co do cen tego patentu, w Polsce są od czapy, choć nic nie stoi na przeszkodzie żeby kupić to na eBayu w Anglii. Wtedy z przesyłką wyniesie wszystko około 170zl.
Świeca w XT, XTZ i ST NGK DPR8EA-9 na gwint o średnicy 12mm
http://shop.ebay.pl...
Producent http://www.gunson.co.uk/tools.aspx?cat=673
pozdro
ps
Mam tez inny patent który mógłby zadziałać przy ustawianiu mieszanki, ale jest to metoda inwazyjna i wymaga malej przeróbki sprzętu. Choć sama jest dokładniejsza i mniej kosztowna.
Komentarz