Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Regulacja skladu mieszanki - Colortune

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Regulacja skladu mieszanki - Colortune

    Szukałem jakiejś metody umożliwiającej poprawne ustawienie składu mieszanki w gaźniku. Oczywiście jest manual i ilość obrotów śrubki, ale jaka jest pewność czy te np 2 obroty przy posiadanym gaźniku i jego zużyciu jest tym o co chodzi?

    Dla bardziej dociekliwych wyjściem może być Colortune. Coś takiego dzięki czemu można ustawić skład mieszanki szybko i skutecznie, a jednocześnie na oko.

    W skrócie jest to specjalna świeca diagnostyczna w której porcelana zastąpiona jest szkłem. Umożliwia to zajrzenie w silnik podczas jego pracy a dzięki temu to już prosta droga do wyregulowania gaźników.


    Zasada jest prosta. Silnik pracuje, obserwujemy barwę płomienia i posiłkując się instrukcją regulujemy. Silnik musi być rozgrzany.

    Płomień żółty - mieszanka bogata, czyli mało tlenu, dużo paliwa, płomień kopci, świeca czarna.
    Płomień niebieski - mieszanka uboga, mało paliwa, mało kopcenia, dużo ciepła i wypalanie zaworów.

    Bardziej szczegółowy opis:
    http://www.gadgetjq.com/ctune.htm
    Po Polsku by google http://translate.google.com/translat...e=windows-1252

    Tak to wygląda na żywo:



    W zestawie jest świeca, jak i wziernik z lusterkiem do silników w których świeca jest zagłębiona w gnieździe czyli tak jak w ST.

    ColortuneBlueFlame.JPGcolor_tune.jpgColortune.jpg


    Czy to mam? Nie, choć zastanawiam się czy sobie tego nie sprawić. Metoda wydaje mi się prosta i o wiele mniej upierdliwa niż kilkukrotne ustawianie gaźnika i kontrola świec. Tutaj wystarczy tylko wkręcić świece i i widać to co ma być widać od razu.

    Co do cen tego patentu, w Polsce są od czapy, choć nic nie stoi na przeszkodzie żeby kupić to na eBayu w Anglii. Wtedy z przesyłką wyniesie wszystko około 170zl.
    Świeca w XT, XTZ i ST NGK DPR8EA-9 na gwint o średnicy 12mm

    http://shop.ebay.pl...


    Producent http://www.gunson.co.uk/tools.aspx?cat=673

    pozdro

    ps
    Mam tez inny patent który mógłby zadziałać przy ustawianiu mieszanki, ale jest to metoda inwazyjna i wymaga malej przeróbki sprzętu. Choć sama jest dokładniejsza i mniej kosztowna.
    Ostatnio edytowany przez Krzsiek; 62.

    #2
    Ciekawe, przydało by się coś takiego

    Komentarz


      #3
      Zamieszczone przez Krzsiek Zobacz posta
      ps
      Mam tez inny patent który mógłby zadziałać przy ustawianiu mieszanki, ale jest to metoda inwazyjna i wymaga malej przeróbki sprzętu. Choć sama jest dokładniejsza i mniej kosztowna.
      mógłbyś zdradzić coś więcej??

      Komentarz


        #4
        Odpisałem Ci o tym w temacie Regulacja gaźnika cd.. http://xtzclub.pl/threads/175-Regula...ull=1#post2090
        Na razie jest to pomysł i niesie z sobą modyfikacje rury wydechowej. Choć z drugiej strony mógłby być wygodny. Gniazdo na lambdę normalnie zaślepione odkręcasz, wkręcasz sondę, odpalasz, mierzysz i wiesz czy jest ok czy nie. W dodatku można by tym sposobem zobaczyć co się tam dziej podczas jazdy i przy rożnych obrotach silnika.

        W 660 jest jeden garnek i jeden cylinder i jeden gaźnik do ustawiania. Potrzeba jedna lambdę. W ST taki pomiar trzeba by przeprowadzi na każdej z rur oddzielnie - dla kazdego gaźnika.
        Ostatnio edytowany przez Krzsiek; 62.

        Komentarz


          #5
          Jak dobrze pamiętam na kolankach są wkręcone śrubki m6 wystarczy znaleźć taką sonde. Z tego co wiem to te śrubki na kolanku służą do podpięcia urządzenia do diagnozy spalin.

          Komentarz


            #6
            A kiedyś zastanawiałem się na co są te śrubki w tym miejscu
            Jest tylko problem
            "prawie wszystkie sondy lambda mają gwint M18x1,5 (bardzo żadko zdarzają się M14x1,25 - taki jaki ma świeca zapłonowa)"

            Wiec o co najmniej 10mm średnicy za mało.

            Mając nawet lambde z grzałką (ta 3 lub 4 kablowa), która sama z siebie osiąga temperaturę pracy, kiepsko widzę możliwość wykonania przejściówki dostarczającej spaliny do sondy. Gwint M6, w dodatku rurka ( rurka fi 4? ) na M18 .... Bez szans działania raczej.

            Jeśli już to przeróbka. Wywalić to M6 i dać taki zestaw:

            1.JPG 2.JPG

            http://www.allegro.pl/item913444648_..._zaslepka.html

            http://www.allegro.pl/item896985968_...int_18_mm.html


            Tylko czy to ma sens....
            Ostatnio edytowany przez Krzsiek; 62.

            Komentarz


              #7
              a nie można jej zamontować zaraz przed tłumikiem, na tej grubszej rurce od kolektorów??

              Komentarz


                #8
                Można, ale nie wiem czy temperatura spalin tam jest na tyle duża żeby sonda zaczęła działać. Potrzeba gdzieś 400 stopni Celsiusza. Jeśli nie, potrzeba sondy 3 albo 4 przewodowej (z grzałka) - co czyni przedsięwzięcie kosztowniejszym.

                Komentarz


                  #9
                  Ciekawy patent do regulacji składu mieszanki. Znalazłem taki schemat http://www.tempra.org/ttt/schematy/tester.pdf jak znajdę chwilę to spróbuję go polutować, mam gdzieś jeszcze płytkę drukowaną.
                  Hvězdy chtějí patřit Tobě...

                  Komentarz


                    #10
                    Sprytne. Widzę też inne zastosowanie.
                    Natomiast nie wiem czy warte to robienia do tego celu. To nic innego jak woltomierz, który dodatkowo musisz skalibrować. Te same zadanie spełni każdy chiński miernik za 15zl. Oszczędność czasu, nerwów i środków. Ma zmierzyć w miarę dokładnie napięcie i pokazać Ci ile wnosi.

                    A co do innego zastosowania, było kilka podobnych projektów do kontroli napięć ładowania. Dając inne wartości oporników można dopasować napięcia i mamy wtedy piękny i prosty wskaźnik tego czy nic się z elektryka nie dzieje i czy regiel jeszcze dyszy A ze jest to na tyle małe, że można gdzieś upchnąć nie ma przeciwwskazań żeby tego nie wbudować np w zegary.

                    Jak np tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/vie...a+diodowa&sid=

                    A tu gotowe i jeszcze prostsze na 3 diody http://www.aphelektra.com/p/pl/1051/...odach+led.html

                    Komentarz


                      #11
                      W sumie to taka zabawka, ale mam już kilka tanich mierników elektrycznych które szlag trafił. Przy niskich napięciach wskazania latają jak psu jajca. Myślę, że koszt wykonania nie przekroczy 20 pln, a lutownice z odsysaczem mam, gorzej z czasem Jeszcze tylko spróbuję sondę lambda załatwić
                      Hvězdy chtějí patřit Tobě...

                      Komentarz


                        #12
                        Super. Zrób relacje zdjęciowo opisowa. Ciekaw jestem jak patent z sonda się sprawdzi w praktyce

                        pozdro!

                        Komentarz


                          #13
                          Zakupiłem już półprodukty. Cena ok 30 pln tyle co chiński miernik. Czekam jeszcze na przesyłkę z alledrogo i będziemy lutować
                          Hvězdy chtějí patřit Tobě...

                          Komentarz


                            #14
                            A lambdę już masz?
                            Z tego co ostatnio widziałem sondy do moto są całkiem małe i fajne. Tylko słabo dostępne i kosztowne.

                            Komentarz


                              #15
                              Jeszcze nie, mam nadzieję że brat mi jakąś załatwi - ma warsztat niestety samochodowy.
                              Hvězdy chtějí patřit Tobě...

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X